טיולים מאורגנים כשרים לשומרי מסורת

טיול כשר לאיטליה לשומרי מסורת

גלו את איטליה המרתקת: ארץ של היסטוריה, תרבות, מורשת יהודית וקסם שאין שני לו

איטליה כובשת את לבם של מיליוני תיירים מדי שנה עם ההיסטוריה העשירה, התרבות התוססת, הנופים עוצרי הנשימה והקולנריה הייחודית שלה. מהחורבות העתיקות של רומא ועד לתעלות הרומנטיות של ונציה, איטליה מציעה שלל חוויות ואטרקציות, למבוגרים וילדים כאחד, שישאירו לכם חוויות לכל החיים. הצטרפו אלינו לטיול לשומרי מסורת לאיטליה הקסומה. נראה את ציוני הדרך האייקוניים שלה, נחווה את התרבות, ונעמיק בהיסטוריה כללית ומורשת יהודית. בין אם אתם מחפשים אמנות וארכיטקטורה, פלאי טבע או מורשת מפוארת, איטליה מבטיחה הרפתקה בלתי נשכחת שתשאיר לכם טעם של עוד.

יהדות איטליה: מורשת תרבותית והיסטורית עשירה, מתרתקת ומרגשת

לאיטליה יש מורשת יהודית עשירה ומגוונת המשתרעת על פני אלפיים שנים. יהדות איטליה תרמה תרומה משמעותית למרקם התרבותי, האינטלקטואלי והכלכלי של איטליה, והותירה חותם בל יימחה על החברה האיטלקית. הקהילה היהודית באיטליה היא מהעתיקות בעולם.
אחד המרכזים הידועים ביותר של תרבות יהודי איטליה הוא הגטו היהודי ההיסטורי ברומא, שהוקם במאה ה-16. הוא מהווה עדות לחוסן ולהתמדה של הקהילה היהודית. כיום, הגטו הוא שכונה משגשגת, עם בתי כנסת, מסעדות כשרות ומוזיאונים המציגים את המורשת העשירה של יהדות איטליה.
כיום, איטליה היא ביתם של קהילה יהודית תוססת ומגוונת. מבתי הכנסת העתיקים של רומא ופירנצה ועד לרובע היהודי היפה בוונציה, המבקרים יכולים לחקור את ציוני הדרך ההיסטוריים המעידים על התרומות והמאבקים של יהודי איטליה לאורך מאות השנים. ברחבי המדינה נחגגים פסטיבלים ומסורות יהודיות, בחנוכה, פסח ופורים, המציגים את הרוח המתמשכת של יהדות איטליה.
נוכחותה של יהדות איטליה מוסיפה רובד נוסף של עושר תרבותי לאיטליה. תרומותיהם של יהודים לתחומי תרבות שונים, והמסורות החיות, הופכים את חקר ההיסטוריה של יהדות איטליה וההעמקה בקהילה היהודית לאורך הדורות, למרתקת ומעשירה, במיוחד עבור שומרי מסורת.

הערים המרכזיות בהן נבקר עם בטיול כשר באיטליה לשומרי מסורת

רומא

רומא, ערש התרבות המערבית, העיר הנצחית והמרתקת, מציעה שלל אתרים שכדאי לבקר בהם: אפשר להתרשם מהפאר של הקולוסיאום, שבו נלחמו פעם גלדיאטורים, ולראות את הנפלאות הארכיטקטוניות של הפורום הרומי. אפשר לצאת לטיול נינוח ברחובות המקסימים של טרסטוורה, שם היסטוריה פוגשת מודרניות. אפשר להתפעל מהגאונות האמנותית של מוזיאוני הוותיקן, ביתם של הקפלה הסיסטינית האייקונית וציורי הקיר מעוררי הכבוד של מיכלאנג'לו. אל תשכחו לזרוק מטבע לתוך מזרקת טרווי ולבקש משאלה.

פירנצה

פירנצה היא אחת הערים היפות באיטליה ויש האומרים באירופה כולה, ובתקופת הרנסנס התגוררו בה גודלי התרבות האירופאית – מיכאלאנג'לו, דאנטה ומקיאוולי. פירנצה, בירת טוסקנה, הידועה כמקום הולדתו של הרנסנס, היא אוצר של אמנות, תרבות והדר אדריכלי. גלו את הדואומו האייקוני, עם כיפתו המפוארת שעוצבה על ידי ברונלסקי, וחקרו את גלריית אופיצי, שבה ממתינות יצירות מופת של בוטיצ'לי, דה וינצ'י ומיכלאנג'לו. טיילו על פני פונטה וקיו, הגשר האייקוני של העיר שלאורכו חנויות מקסימות. העיק המרתקת ויופיה יישבו את לבכם!

ונציה

היכנסו לעולם של קסם כשאתם רואים את התעלות המפותלות והגשרים האלגנטיים של ונציה. צאו לטיול בגונדולה דרך נתיבי המים הציוריים, עברו מתחת לגשר ריאלטו האייקוני ותגיעו לכיכר סן מרקו המפוארת. בקרו בארמון הדוג'ה המפואר והתרשמו מההיסטוריה העשירה של העיר, דרך הסמטאות דמויות המבוך של העיר, שם תתקלו באבני חן נסתרות ובפיאצות מקסימות.
ונציה היא גם המקום בו הוקם הגטו היהודי הראשון בעולם. בטיול לשומרי מסורת של גשר לצפון איטליה, נבקר בגטו ובבתי הכנסת שבו. נראה את הגראנד קאלה וגשר הריאלטו נגיע אל כיכר סן מרקו – כיכר היונים, נצפה על הקמפנילה, ארמון הדוג'ים וגשר האנחות. המעוניינים יוכלו לשוט בגונדולות או לבקר באי מורנו או בורנו. לטיולים לשומרי מסורת של גשר לאיטליה לחצו כאן>

פאדובה

פאדובה היא פנינה נסתרת של אמנות, היסטוריה ומורשת יהודית, השוכנת באזור הציורי של ונטו. לפאדובה תרבות עשירה, ארכיטקטורה יוצאת דופן והיסטוריה יהודית. העיר גם מתגאה באחת האוניברסיטאות הוותיקות בעולם, עם הגנים הבוטניים העתיקים. המרכז ההיסטורי של העיר הוא אוצר של פלאים ארכיטקטוניים. בזיליקת סנט אנתוני, אתר עלייה לרגל הידוע בכיפות המדהימות בסגנון ביזנטי וביצירות אמנות יקרות ערך, היא עדות לחשיבותה הדתית של העיר. פראטו דלה ואלה המפוארת, אחת הכיכרות הגדולות באירופה המעוטרות בפסלים ומזרקות. העיר גם משובצת ברחובות צרים ומקסימים שלאורכם ארמונות אלגנטיים ומבנים היסטוריים. פאדובה ידועה גם בסצנת התרבות התוססת שלה: מאופרה ועד תיאטרון, ושלל גלריות אמנות ומוזיאונים הרבים המציגים אוסף מרשים של יצירות אמנות וחפצים היסטוריים.

האגמים הנפלאים של צפון איטליה

בצפון איטליה אגמים אגמים רבים שיופיים עוצר נשימה, ולכל אחד מהם אופי ייחודי משלו. אגם קומו, עם הווילות האלגנטיות והנופים המדהימים שלו, הפך כבר מזמן למקום מפלט לעשירים ולמפורסמים. אגם גארדה מציע שילוב מושלם של יופי טבעי, עיירות מקסימות ופעילויות מים. אגם מאג'ורה מתהדר באיים ציוריים, גנים מפוארים וארמון בורומיאן המרשים. אפשר לבקר בעיירה הקסומה בלאג'יו, המכונה "הפנינה של אגם קומו", או לשוט בסירה לאיזולה בלה הרומנטית. היופי הקסום והאווירה השלווה של האגמים בצפון איטליה מספקים מפלט אידילי מהערים השוקקות, ומאפשרים לכם להירגע ולהתעמק בפאר הטבע.

טיול כשר מאורגן לאיטליה

בטיול מאורגן לדתיים של גשר לצפון איטליה, נבקר בפאדובה, עירו של הרמח"ל, נחצה את הכיכר המרכזית המפורסמת, פיאצה דה לה ואלה, המעוטרת בפסלים ומוקפת בתעלת מים. משם נמשיך דרך רחוב מרכזי אל הגטו היהודי ונצפה בבית הכנסת הפעיל. נצפה באוניברסיטה המפורסמת ונראה את כיכר ERBE המוקפת שווקים ססגוניים. משם ניסע, באם יתאפשר, אל מפעל משקה הגראפה המפורסם של משפחת פולי ונוכל לקנות גראפה כשרה.

טיול משפחות כשר לצפון איטליה עם טיולי גשר

באיטליה מגוון עצום של אטרקציות לכל המשפחה. בטיול משפחות כשר לשומרי מסורת לצפון איטליה עם טיולי גשר, נראה אגמים אלפיניים מעוררי השתאות, פארקי שעשועים, ארמונות וגשרים יפהפיים ועוד. זהו טיול מרתק ומלא קסם לגדולים וקטנים!
בוורונה, עירם של רומיאו ויוליה, נצפה אל המרפסת המפורסמת, נראה את בית הכנסת, נטייל בעיר העתיקה ונראה את ככר ERBA שדוכני שוק רבים מקיפים אותה. בוונציה, נערוך סיור מהנה בעיר התעלות והגונדולות, ולא נשכח גם את הנקודות היהודיות בעיר. נצא ליום טיול קסום ונפלא להר הדולומיטים, האלפים האיטלקיים. נעבור דרך נוף הרים פסטורלי, אגמים אלפיניים, מעברי הרים, עיירות וכפרים ציוריים. נבקר גם בעיירת הנופש הציורית סירמיונה היושבת לשפת אגם גרדה. נראה את מבצר סקאליג'רי מימי הביניים החולש על מבואות העיירה ונסייר בסמטאותיה.
בנוסף לכל אלה, נבלה גם בפארקי השעשועים המפורסמים באירופה:
• גארדה לנד – כאן נצא למסע של חוויות והרפתקאות: רכבות הרים מסוגים שונים, רכבת המתפתלת במבוכים, עולם של בעלי חיים קדומים, מפגש עם דמויות מהעולם העתיק ומסיפורי האגדות, שייט אבובים בג'ונגלים מסתוריים.
• פארק המים Aquaparadise – כל המגלשות הגבוהות ובריכות הגלים שרק אפשר לדמיין.
• פארק עולם הקולנוע Movieland Studios – "נפגוש" דמויות מוכרות מהסרטים, נראה מופעים מיוחדים ונדהר ברחבי הג'ונגל על משאית הקרב "מאגמה", נראה פעלולים מפחידים ונבלה ברכבות הרים מרגשות.

לסיכום, איטליה היא מדינה השוזרת את העבר וההווה, שבה כל פינת רחוב מספרת סיפור. מהערים האייקוניות של רומא, פירנצה, ונציה ועד לאזור הכפרי של טוסקנה ולחוף אמלפי הזוהר, איטליה מציעה מגוון רחב של חוויות שיקסימו ויעניקו לכם השראה. איטליה היא מדינה של אמנות, היסטוריה ותרבות החודרות לכל פינה במדינה היפה הזו ולב של המטיילים בה. בואו לחוות את הקסם של איטליה בעצמכם, וליצור זיכרונות שתנצרו כל החיים.

להמלצות מטיילים על טיולי גשר לחצו כאן>