טיולים מאורגנים כשרים לשומרי מסורת

המלצות מטיילים על טיולים מאורגנים כשרים

טיול מאורגן כשר לאזרבייג'ן בהדרכת שרה פש, קיץ 2019

המלצה על טיול לאזרבייג'ן

בס"ד
‏י"ח/תמוז/תשע"ט
7/21/2019

לשרה פש מדריכת הטיול המאורגן מסורת לאזרבייג'ן 10-17.7.2019
"רבות בנות עשו חייל ואת עלית על כולנה"
שרה המכובדת !
לאחר מאמצים רבים שלך, שלי ושל אחרים, התגבשה לה קבוצת מטיילות ומטיילים קטנה ואיכותית מאד, לטייל ביחד באזרבייג'ן היפה, בהדרכתך שהתאפיינה בלהט, בנחישות וברגישות רבה לצורכי הקבוצה.

עד מהרה החששות והציפיות פינו את מקומם למראות הניפלאים של עיר הבירה באקו העשירה בנופי אדריכלות מיבנים מיוחדת, במוזיאונים מדהימים ביופיים ובאתרים מרתקים מעוררי עינין והשראה היסטורית של אזרבייג'ן העתיקה והחדשה. הכפרים המרוחקים עם סיגנון החיים הייחודי של תושביהם שמשקף את העבר ואת ההווה עם הפולחן המוסלמי ועם העיירה הייהודית ובה בית הכנסת המהודר שעורר התרגשות.

נופי טבע ירוקים, מרהיבים עם מים ועם מפלים יפים. לצד כל אלה נהנינו מהדרכתך רוויית הידע וההיתמצאות בהיסטוריה של אזרבייג'ן וסביבתה. סייע בכך המדריך המקומי, זמיק בידע שלו ובחביבותו בראשית הטיול עד ששינה את התנהגותו לרעה מעט לפני תום הטיול.

הנהג אלגור ביצע את תפקידו היטב, באדיבות ובדייקנות ראויה לציון, לשביעות רצון של כולנו. בית המלון בבאקו היה ברמה טובה, כך גם מיקומו בסמוך לבית הכנסת חב"ד ולמיסעדה הכשרה, הקלו מאד על התנהלות הקבוצה באשר לתפילות ולסעודות שבת, כך גם הארוחות במיסעדה, מופע הפולקלור המקומי היה חיוני מאד להשלמת החווייה באזרבייג'ן.

התחושה הכללית בטיול לנוכח הסביבה המוסלמית, היתה נוחה מאד. היחס של המקומיים היה אוהד וחיובי במלון, ברחובות ובאתרים השונים. אירגון המזון והארוחות היה טוב ומגוון, תודה לשרה, למטיילות ולמטיילים אשר סייעו לכך,. תודה לך שרה על מאמצייך הרבים להעניק לנו את הרקע היהודי של אזרבייג'ן ושכנותיה לאורך ההיטוריה והיום.

ואחרונים חביבים המטיילות והמטיילים, הקבוצה האיכותית מאד אשר היתנהלותה הטובה תרמה רבות לאווירה החיובית במשך כל ימי הטיול והותירה בקרבינו טעם של עוד. בחלוף החווייה הטובה, מתבקשת המסקנה ששמונה ימים אין בהם דיי כדי להקיף את הפוטנציאל התיירותי של אזרבייג'ן. עיר הבירה באקו רווייה באתרים מעניינים הראויים להתייחסות מיוחדת, לחוד מצד התיירים.

תודה רבה. מקבוצת מטיילי גשר מסורת- יולי 2019
מי ייתן שה' יחזק אותנו לשמור על קשר ולהמשיך לטייל בישראל ובעולם לאורך ימים ושנים הרבה.
בשם הקבוצה :יואל שאול –כפר יונה

 

טיולים מאורגנים באזבייג'ן >