טיולים מאורגנים כשרים לשומרי מסורת

טיול מאורגן כשר למרוקו

מרוקו – עולם חדש של טעמים, ריחות, צבעים, מורשת יהודית והיסטוריה

טיול מאורגן למרוקו לשומרי מסורת >

ערים ססגוניות, נופים מרתקים ועוצרי נשימה, אנשים חמים, עבודות יד וריחות של תבלינים, כל אילה ועוד הופכים את מרוקו לאחד היעדים האהובים בצפון אפריקה. מרוקו היא מדינה מסקרנת שעברה תהפוכות רבות במהלך כל שנות קיומה, קומבינציה מרהיבה של העולם הישן מול חדש ומתחדש, צבעוניות, טעמים, ססגוניות של מדבר סהרה, הרי האטלס הקסומים ותרבותיות עתיקות. טיול מאורגן למרוקו מהווה בחירה נכונה בין אם מדובר בטיול שורשים, טיול משפחתי או טיול קבוצת חברים.

ערים מרכזיות ואתרים במרוקו

קזבלנקה
קזבלנקה הססגונית והמהפנטת נוסדה בתחילת המאה ה – 20 והיא נמצאת על החוף האטלנטי של יבשת אפריקה. העיר מכילה אתרים אדריכליים רבים ומרשימים הכוללים את מסגד חסן השני, המוזיאון ליהדות מרוקנית, רובע הבו, ארמון מוחמד החמישי ועוד. קזבלנקה מתחלקת לשלושה אזורים עיקריים:
העיר העתיקה – השוק המרכזי, סמטאות ושכונות מרהיבות ועשירות בצבעים, ריחות וטעמים.
העיר החדשה – חלק זה של העיר מלא במגוון של חנויות, חפצי אומנות, בגדים ובתי קפה. זהו מקום רגוע יותר ומאפשר סיור נינוח יותר.
אזור החופים – רצועה תוססת שמתעורר לחיי לילה נפלאים, מלאה במסעדות, מלונות ומועדונים.

רבאט
רבאט היא עיר הבירה של מרוקו הנמצאת לחופו של האוקיינוס האטלנטי. רבאט היא עיר מודרנית ופורחת עם אזורים הררים רבים בתוכה. רבאט מכילה אטרקציות תיירותיות רבות, ביניהן הנמל הקטן, מגדל חסן, המוזיאון לארכיאולוגיה, הקאסבה "דו אדאייה", המלאח, המוזוליאום של המלך מוחמד החמישי ועוד.

מקנס
מקנס נמצאת בחלקה הצפוני של מרוקו והיא מרוחקת כ – 120 ק"מ מרבאט. מקנס שימשה כעיר בירה של מרוקו בימיו של הסולטאן מולאי איסמעיל. בעיר זו ניתן למצוא את השכונות היהודיות "המלאח" הישן והחדש, הארמון המלכותי, העיר העתיקה, אמת המים והעיר הקיסרית. במלאח היהודי במקנס התגוררו פעם היהודים העשירים המקורבים לסולטאן. בתי הפאר של השכונה התחילו להיבנות בו במאה ה-17.

הרובע היהודי במקנס – הקהילה היהודית במקנס התבססה בעקבות גירוש יהודי ספרד וזכתה אף להגנה מהסולטאן מולאי איסמעיל שריכז אותם במלאח הישן ולאחר הפרעות והפוגרומים נגד יהודי מרוקו שנמשכו עד תחילת המאה ה – 20 הוקם המלאח החדש שהוקף בחומה ושערים וננעלו בכל לילה מחשש לפיגועים.

פס
פס היא היער השנייה בגודלה במרוקו והיא מורכבת משלושה חלקים עיקריים:
פס אל באלי (העיר הישנה) – בחלק זה של העיר ניתן למצוא את הקסבה הנהדרת רבת הגוונים, הריחות, הטעמים, המבנים המרהיבים ושערי הכניסה לעיר העתיקה.
פס אל ג'דיד (פס החדשה) – כאן תוכלו לסייר בין רחובות המלאח ולהגיע אל בית הקברות היהודי המפורסם ובתי הכנסת חברים, סעדון ואיבן דנן.
העיר החדשה – נבנתה על ידי הצרפתים בתחילת שנות ה – 20 של המאה העשרים. היא שונה משני החלקי העיר האחרים של פס ויש בה בתי קפה נפלאים, בנקים וחנויות רבות.
לעיר פס תצפיות יפות ומדהימות שדרכן אפשר לראות את העיר כולה במראה פנורמי עותק נשימה. התצפיות הטובות ביותר בעיר פס נקראות "בורג' סוד" ו – "בורג' נור".

איפרן
אזור נופש וסקי אשר נמצא בהרי האטלס. איפרן זכתה לכינוי "שוויץ הקטנה" בגלל סגנונות הבנייה של הבתים הפזורים בה. מקור שמה של העיר הזו בא מניב ברברי אשר פירושו "מערות" ואכן ניתן למצוא בה ובקרבתה מערות קרירות ונעימות המשמשות כחדרי קירור בחודשי הקיץ החמים.

אורפוד
אורפוד היא עיירת מחוז הנמצאת בגבול מדבר סהרה, עשירה בכמות המאובנים של בעלי חיים וצמחים אשר שרדו בסלעי המדבר. הטיול באורפוד ובסביבתה נעשה בעזרת ג'יפים או גמלים.

דיונות מרזוגה
דיונות של חול ענקיות הנמצאות בדרום-מזרח מרוקו ומגיעות לגובה של עד כ – 150 מטרים. אזור זה מרהיב ביופיו בכל שעות היום אך במיוחד בעת זריחה ושקיעה, כאשר החול משנה את צבעו לזהוב לאדום. אל הדיונות הללו מגיעים דרך הכפר מרזוגה המהווה כבסיס יציאה לטיול בדיונות.

קניון טודרה
אחד מאתרי הטבע היפים ביותר הנמצאים במרוקו. קירותיו של הקניון זקופים ואדומים והוא נמצא באזור המזרחי של הרי האטלס. לפני מיליוני שנים היה מכוסה אזור זה בקרחונים וכאשר אלה נמסו הם יצרו את קירות הקניון המוצקים והנחל שפעם זרם דרכו.

עמק הדאדס
עמק נהר הדאדס הוא נווה מדבר עטור דקלים וקסבות חול ובוץ נטושות. עמק זה ידוע יותר בשמו "עמק אלף הקסבות" בגלל ריבוי המבנים הנטושים שבו, אך אזור זה מלא בבוסתנים ועצי תמר מוריקים.

ווארזאזאת
ווארזאזאת היא עיר מחוז הנמצאת דרומית להרי האטלס והיא נודעת יותר בשמה "עיר הקולנוע" בשל ריבוי הסרטים הוליוודיים אשר צולמו בה ונאפשר לראות התוכה המון אולפני צילום מסרטים מפורסמים כמו "גלדיאטור", "לורנס איש ערב", "עשרת הדיברות" ועוד. ווארזאזאת הוכרזה כאתר מורשת עולמית מטעם אונסק"ו, במיוחד בשל קסבת איית בן חידו שנשמרה באופן מושלם וקסבת טיפולטוט המשמשת כנקודת תצפית על ווארזאזאת.

מרקש
מרקש היא העיר הגדולה ביותר בחלקה הדרומי של מרוקו. פירוש שמה הוא "עיר האלוהים", אך היא נקראת גם "העיר האדומה" בגלל צבעי הבניינים בעיר העתיקה. מרקש מאגדת בתוכה את האופי ההיסטורי של מרוקו, בשונה מקזבלנקה ורבאט והיא מחולקת לשני חלקים ראשיים:
העיר העתיקה – הכוללת שווקים, מסגדים, סמטאות צפופות, כיכרות שוקקי אדם, ארמונות ומוזיאונים רבים. מתוך הכיכר המרכזית של העיר מגיעים לרובע היהודי הידוע בשמו " המלאח" המכיל שני בתי כנסת שנשתמרו עד היום.
העיר החדשה – הידועה יותר בשם "גיליס", מלאה בנופים עוצרי נשימה ורגיעה קלה מן ההמולה של העיר העתיקה.
במרקש אטרקציות רבות ואפשר לבלות בה זמן רב, אך אחד המאפיינים הבולטים של עיר זו הוא ללא ספק "גמא'ע אל פנא" – הכיכר המרכזית של השווקים הסובבים את מרקש. כדאי ליהנות מכל החוויה התרבותית, במיוחד עם רדת החשיכה. בלילה נאספים גדודים של מתופפים, זמרים ומספרי סיפורים כדי להלהיב את הקהל הרב. דוכני האוכל והשתייה מציעים מנות טאג'ין, מרגז, מיצים סחוטים ועוד. בנוסף לשווקים אפשר להתרשם במרקש מארמון אל באדי, ארמון לה באהיה, הקברים הסעדיים, מוזיאון מרקש וכו'.

אסאווירה
אסאווירה היא עיירת דייגים קטנה הנמצאת במרחק של שלוש שעות נסיעה ממרקש. אסאווירה בנויה בסגנון ימי הביניים, מלאה בביצורים פרטוגזים ובתים מסויידים בצבעי לבן וכחול. בעבר, נוהל נמל הדייגים על ידי יהודים וניתן לראות עד היום סממני יהדות במקומות שונים בעיירה זו. באזור אפשר לראות את מקום מושבה של הקהילה היהודית ובית הקברות העתיק אשר בו נקבר רבי חיים פינטו.

סאפי
סאפי היא עיר נמל הנמצאת במערב מרוקו ומהווה מקור בולט לתעשיות שונות ברחבי העולם כגון תעשיית הסרדינים, טקסטיל, פוספטים וקרמיקה. בעבר היא הייתה תחת שלטון צרפתי, כמו כל מרוקו, ובשנת 1956 זכתה לעצמאות. סאפי עשירה במרבצי פוספטים, דבר אשר הפך אותה למקום ראשי עבור קרמיקה וקדרות. ניתן לראות בה בתי עבודה לכלי חרס וחנויות קדרות. ארמונות רבים במרוקו מעוטרים בקרמיקה אשר מיוצרת בעיר סאפי.

אזמור
אזמור היא עיירה הנמצאת בין מזגאן וקזבלנקה. אזמור נכבשה במאה ה – 16 על ידי פורטוגל ונבנתה במהירות שיא במשך כ – 30 שנים והיא הייתה לעיר נמל חשובה ביותר. סוחרים יהודים אשר ברחו מפורטוגל התגוררו בה ומצאו בה מקלט וניתן לראות את מרכזי המסחר היהודיים והקבר של רבי אברהם בעל הנס.

טיול מאורגן למרוקו טומן בחובו קסם מיוחד והנאה גדולה ממה שיש לארץ המופלאה הזאת להציע לתיירים. המדריך המנוסה והמקצועי של הקבוצה הוא המפתח לטיול מוצלח, מלא חוויות וסיפורים, מעשיר ידע, פותח אופקים ומשאיר אנרגיות חיוביות וזיכרונות מתוקים לשנים ארוכות.

חוויות מטיולים מאורגנים במרוקו >