טיולים מאורגנים כשרים לשומרי מסורת

טיול מאורגן ליפן לשומרי מסורת

יפן: תרבות עתיקה המשלבת מודרנית והיסטוריה, נופים מדהימים ופריחות דובדבן מרהיבות ושלכת מהפנטת

טיול מאורגן ליפן >

יפן היא אחת המדינות הקסומות והמסתוריות בעולם. מאחוריה עומדת תרבות עשירה של אלפי שנים המכילה חילופי שלטונות, דתות, תקופות והתפתחות של אחת מהתרבויות הייחודיות והעשירות ביותר באסיה. לצד ההיסטוריה ובזכותה, עומדת היום יפן שוקקת חיים מלאה בתרבות, דת, מראות עוצרי נשימה וטכנולוגיה ופיתוחים חדשניים. בואו להתרשם מהאתרים החשובים ביפן.

טוקיו
טוקיו היא עיר הבירה של יפן ובה מתקיימים חיי היומיום הכלכליים והתרבותיים שלה. טוקיו היא אחת הערים הגדולות בעולם. אחד הדברים הבולטים בעיר הבירה התוססת הוא הניגוד המעניין בין הטכנולוגיה והקדמה בה: גורדי שחקים, מרכזי קניות ענקיים לבין התרבות העדינה והיפיפייה של יפן המשובצת בה בצורת גנים, מקדשים ואדריכלות ייחודית.

אתרים מומלצים בטוקיו:

אסאקוסה קאנון
אסאקוסה קאנון שנקרא גם "מקדש שלושת האלים" הוא אחד ממקדשי השינטו המפורסמים והידועים ביותר בטוקיו וביפן כולה. המקדש הוקם על מנת לכבד את שלושת הגברים שייסדו את המקדש הבודהיסטי העתיק ביותר בטוקיו סנסו-ג'י. המקדש בנוי בצורה המסורתית הידועה ומהווה חלק ממספר מבנים קדושים באותו האזור.

מקדש מייג'י
מקדש מייג'י ממוקם במרכז טוקיו. המקדש הוקם בשנת 1920 ונקרא על שמו של הקייסר מייג'י שנחשב לאביה של יפן המודרנית. המקדש אמנם קיים בעיר כבר תקופה אבל פעילותו נמשכת יומיום ומעבר לגנים העשירים המקיפים אותו (שהורכבו מתרומות על פי השמועה) ניתן להתפאר מחגיגות השנה החדשה הנעשות בו כל שנה לצד התפילות והחתונות שנערכות בו יומיום.

אקיהברה – רובע האלקטרוניקה
אקיהברה הוא אחד המקומות הייחודיים בעולם לקניה ומכירה של טכנולוגיה. באזור אקיהברה מגוון אדיר של מוצרי חשמל, אלקטרוניקה והנלווים להם. אולי בזכותו התפתחה במקום תרבות של חובבי גיימיניג, אנימה ומאנגה (הקומיקס והסדרות המצוירות היפניות) שמסתובבים בהמוניהם באזור ועל כן תוכלו למצוא שם גם חנויות לתרבות האנימה והמאנגה בכמויות אדירות.

מרכז שבויה
האזור של שיבויה הוא אזור הבילויים הצעיר והתוסס ביותר של טוקיו. שם נקבעים הטרנדים והאופנות, בין מרכז הקניות הענק – שיבויה 109 לבין הצומת המלאה במסכים ושלטי חוצות ענקיים שמזכירה מעט גרסה יפנית של "טיימס סקוור" הניו-יורקית. מרכז שבויה הוא בהחלט המקום למצוא אופנה ייחודית ובילויי יום ולילה.

שוק הדגים
שוק הדגים של טוקיו הוא אחד השווקים הגדולים בעולם! נמכרים בו כל יום יותר מ – 400 סוגים של חיות ים ומים והוא מתפרש על שטח חדש (לאחר שעבר מהמקום המסורתי) של 2 ק"מ המכילים בתוכם גם פארק.

רובע האראג'וקו
רובע הקניות הפופולארי של טוקיו מהווה מוקד משיכה לחובבי אופנה, צעירים ותיירים. ניתן להתרשם במקום מהתושבים ולבושם ואף להסתובב באתרי הקניות הגדולים והמרשימים שמכילים, מעבר לאופנת יפן היחודית, מותגים מובילים מרחבי העולם.

גינזה – רובע העסקים
גינזה היא השכונה היוקרתית יותר בטוקיו בה ניתן למצוא חנויות יוקרה ובניה מודרנית. האזור נבנה בסגנון מודרני מתקדם לאחר שריפת ענק שהתרחשה בעיר במאה ה – 19 ומזכיר באופיו את השדרה החמישית המפורסמת בניו- יורק.

קיוטו
קיוטו היא העיר המהווה את המרכז התרבותי של המדינה, ובעבר היוותה לה עיר בירה. העיר מכונה אף "ירושלים של יפן" כיוון שמכילה מספר רב של מקדשים ומרכזי תרבות יפניים מסורתיים.

אתרים מומלצים בקיוטו:

מקדש קינקאקוז'י
מקדש קינקאקוז'י או "המקדש המוזהב" (כך נקרא כיוון שמצופה בחלקו בזהב טהור) הוא מבנה מיוחד במינו המהווה מקדש של תרבות הזן המיוחדת. במקדש מסתובבים "צבאים קדושים" על פי האמונה והוא מכיל גן המספר את סיפור הבריאה הבודהיסטי.

מקדש קיומיזו
מקדש קיומיזו הוא אחד המקדשים העתיקים והמפורסמים בקיוטו והוא ממוקם במזרח קיוטו על גבעות מיוערות. המקדש ממוקם מעל מעיין שמימיו על פי האמונה הבודהיסטית קדושים וטהורים. מעבר לקדושתו, המיקום של המקדש מספק נוף נפלא לעיר והוא הוכרז כאתר מורשת עולמית על ידי אונסקו.

הרובעים העתיקים של קיוטו – ניננזאקה וסננזאקה
באזור מקדש קיומיזו נמצאים הרובעים העתיקים של קיוטו בהם ניתן להסתובב ולחזות במראה הציורי המכיל חנויות מסורתיות לתרבות היפנית, בתי תה קטנים ופינות חמד.

מקדש ריואנג'י
מקדש ריוטנג'י הוא מקדש ייחודי ביותר המפורסם בזכות גן הזן שבו. אותו הגן מתאפיין בזרם הזן הייחודי של גנים יפניים המורכבים מאבנים וחצץ המסודרים בקפידה ונתונים לפרשנות המסתכל. בנוסף, בגן הזן ניתן למצוא אנשים מתרגלים מדיטציה ואף להצטרף אליהם.

רובע גיון – רובע הבילוי המסורתי של העיר
רובע גיון הוא מקום הבילוי של קיוטו ובו ניתן למצוא את הגיישות המפורסמות – נשות הבידור היפניות. בדומה למקומות מסורתיים יפנים אחרים יהיה ניתן למצוא ברובע גיון גם בתי תה וחנויות תואמות.

טירת ניז'ו
לטירת ניז'ו משמעות היסטורית לקיוטו וליפן כולה ובה גר השוגון – שותפו ויריבו של הקיסר שהיה צריך את אישורו של הקיסר (ובכך את האישור הדתי) למשול. לעומתו, הקיסר היה זקוק לשוגון על מנת שיגן על חייו. בזכות זאת, לטירה משמעות סמלית גדולה והיא מהודרת ומעוצבת על פי התרבות הייחודית ליפן ולמסורות שלה.

הירושימה
הירושימה ידועה בהיותה העיר שהופצצה בפצצת האטום המאיימת במלחמת העולם השנייה. נזקיה של פצצת האטום מראים אותותיהם עד היום וניכר בה הזכר לאסון הנורא, אך לצד אותה טרגדיה קיימים היום בעיר חיי יומיום. ניתן למצוא בהירושימה בביקור בימינו אזורי קניות, בילוי ומוזיאונים לאומנות וגם כאלו שמספרים את הסיפור של אותה תקופה.

ניקו
ניקו היא עיר ייחודית ויפיפייה הממוקמת במחוז קאנטו ביפן, בהרים של נפת טוצ'יגי. ניקו הוכרזה כאתר מורשת עולמית על ידי אונסקו בזכות המקדשים הרבים הנמצאים בה. בניקו תוכלו למצוא את המאוזוליאום של השוגון טוקוגאווה איאיאסו ומקדש פוטאראסאן ולהתפעל מהנוף המרהיב והמעיינות והמפלים הנהדרים, בניהם מפלי קגון, באזור ההררי הפסטורלי.

האקונה
האקונה היא עיירה השוכנת למרגלות הר פוג'י המפורסם, גם הוא, כמו אתרים קודמים מוכרז כאתר מורשת עולמית על ידי אונסקו. בעיירה ניתן למצוא את מקדש האקונה שידוע בשערו הגדול הניצב מתוך מי האגם. בנוסף למקדש קיים בהאקונה גן פסלים רחב ידיים המכיל פסלים של אמנים מפורסמים מכל רחבי העולם. ניתן אף לעלות ברכבל להר הפוג'י.

איצוקושימה
איצוקושימה הינו אי המכונה גם "אי המקדש" ונחשב לאחד המקומות היפים ביותר ביפן. אחד המראות המפורסמים באי הוא הטוריאי – השער האדום האופייני לתרבות היפנית שמאפשר לבאים להיכנס אל האי הקדוש. על האי נמצא מקדש השינטו המפורסם ובו גם מנזר.

נארה
נארה היא עיר הבירה הקבועה הראשונה של יפן והיא נוסדה בשנת 710. בעיר מקדשים בודהיסטים רבים בניהם מקדש טודאיג'י, שמהווה את מבנה העץ הגדול בעולם. בעיר איילים המסתובבים חופשי. אלו איילים מאולפים שאמורים לשמור על העיר, לפי האגדה. גם נארה היא אתר מורשת עולמי על פי אונסקו.