טיולים מאורגנים כשרים לשומרי מסורת

טיול ליער השחור ואלזאס: מורשת יהודית

חוויות מטיילים מרגשות בטיול כשר מאורגן ליער השחור וחבל אלזס של טיולי גשר עם המדריך מאיר סגל

טיולים מאורגנים ליער השחור וגרמניה >

שבת בלתי נשכחת באלזס

כמו כל שנה, גם השנה יוצאים טיולים ליער השחור וחבל אלזס ותמיד מצפות למטיילים חוויות מפתיעות ומרגשות. המדריך מאיר סגל נזכר בחוויה מרגשת במיוחד בשבת אחת בלתי נשכחת בטיול ליער השחור וחבל אלזס:

החוויה שעברנו בטיול האחרון לשווייץ, היער השחור וחבל אלזס – היתה ללא ספק חוויה מיוחדת של פעם בחיים. במסגרת הטיול, התארחנו בשבת בקהילה היהודית במילוז (Molhouse) שבדרום חבל אלזס בצרפת.

תמונות באדיבות יהושע לנג מחברי הקבוצה

האירוח בהקהילה היהודית במילוז, שהיא קהילה חמה ומכניסת אורחים, המונה כ- 600 חברים – היווה הפתעה נעימה ביותר הרבה מעבר לכל ציפיה שלנו – לא רק שהתקבלנו בהכנסת אורחים נפלאה, אלא גם אירחו אותנו לא פחות משלושה רבנים! אירחו אותנו שני הרבנים של הקהילה: הרב האשכנזי, הרב אליהו חיון והרב הספרדי, הרב מרדכי עמר. בנוסף, הרב הראשי של חבל דרום אלזס, הרב יעקב פחימא, הגיע לבלות עימנו את השבת. בית הכנסת הנפלא של הקהילה היווה הפתעה לא פחותה – בית כנסת מפואר ביותר ששופץ לפני כמה שנים על פי בית הכנסת המקורי שהיה במקום בסוף המאה ה- 19. הסתבר לנו בדיעבד שפתחו את בית הכנסת לתפילת השבת במיוחד עבורנו. מאחר ומניין המתפללים הקבועים בקהילה אינו גדול, הם מתפללים דרך קבע בבית כנסת הקטן ופותחים את בית הכנסת הגדול רק באירועים מיוחדים. לכבוד היה לנו.

השבת, שהיתה שבת ראש חודש, היתה שבת מרוממת ומיוחדת עבורנו ועבור הקהילה המקומית – סעודות משותפות, קטעי חזנות ואפילו ריקודים. תיאר זאת במדויק אחד מחברי הקבוצה שלנו: "חוויה בלתי נשכחת. הקהילה והרבנים לא ישכחו שבת זו של תפילה וסעודות משותפות".

אז הנה, עוד נקודה נפלאה על מפת התיירות היהודית. אנחנו עוד נשוב.

ואנחנו ממשיכים לשוב כל שנה…

חוויות הטיולים ביער השחור >