טיולים מאורגנים כשרים לשומרי מסורת

טיול מאורגן כשר לארצות הברית

ארצות הברית: ארץ האפשרויות הבלתי מוגבלות – מגלים את אמריקה

ארה"ב היא אחד היעדים החמים כבר שנים רבות לטיולים מכל רחבי העולם. מה יש בה בארץ הגדולה הזו (תרתי משמע..) שמושך אליה כל כך הרבה תיירים בשנה?

טיולי מאורגנים לארה"ב עם טיולי גשר >

בשנת 1492 יצא קולומבוס מטעם הממשל הספרדי לחפש נתיב שיט קצר יותר להודו, לצרכי מסחר, אך הגיע בטעות לאמריקה. כעשור לאחר מכן, הראשון שהגיע לאמריקה והבין שמדובר ביבשת שלא הייתה מוכרת לעולם המערבי קודם לכן, היה אמריגו וספוצ'י – סוחר ונווט איטלקי – ולכן היבשת קרויה על שמו. ההתיישבות האירופאית ביבשת אמריקה שינתה את פני העולם המערבי מכל בחינה שהיא. הראשונים להתיישב בה היו הספרדים. בשנת 1607 הקימו גם האנגלים מושבת קבע ראשונה, ולאחר מכן הגיעו גם ההולנדים והצרפתים. מלחמת העצמאות של 13 המושבות האירופאיות שהוקמו באמריקה, הייתה המלחמה הראשונה בה הצליחו מושבות קולוניאליות לנצח את אמם הורתם, ובמקרה הזה – בריטניה הגדולה. המושבות הכריזו על עצמאותן ב-4.7.1776. מאז ועד היום, אנשים סקרנים מכל רחבי העולם, צעירים ומבוגרים כאחד, ממשיכים "לגלות את אמריקה"!

ניו יורק – "התפוח הגדול", העיר המאוכלסת ביותר בארה"ב, היא מרכז מסחרי, כלכלי וארכיטקטוני מהגדולים בעולם, ויש לה השפעה עולמית על כל תחומי החיים. "העיר שאינה ישנה לעולם" היא חיה ותוססת, עיר של מהגרים שמדברים בה כ-170 שפות שונות! פסל החירות, כיכר הטיימס, בניין האמפייר סטייט, בניין האו"ם, סנטרל פארק, גראונד זירו, מוזיאונים רבים ומגוונים, הם רק חלק מהאטרקציות הרבות שהעיר מציעה.

סן פרנסיסקו – היא אחת הערים היפות ביותר בעולם. שער הזהב (The Golden Gate Bridge) המרשים מקדם את פניהם של הנכנסים לעיר היפיפייה. שילוב בין אדריכלות ויקטוריאנית ומודרנית, בניינים צבעוניים, האוקיינוס הכחול, גנים ירוקים וכיכרות הומות יוצרים את קסמה של העיר. קרונות חשמליים עתיקים יובילו אתכם בין רחובותיה העולים והיורדים של העיר ויספקו לכם תצפיות מרהיבות על העיר הקסומה ועל האוקיינוס הרחב.

לוס אנג'לס – "עיר המלאכים", ו"בירת הבידור של העולם", היא העיר השנייה בגודלה בארה"ב. הוליווד הנמצאת בתחומה, היא לב ליבה של תעשיית הקולנוע האמריקנית, והאווירה בעיר מלאת אנרגיה זוהרת ונוצצת, ומציעה עולמות של פנטזיה, עושר, ואבק כוכבים.

וושינגטון די. סי. – עיר הבירה של ארה"ב הקרויה על שמו של ג'ורג' וושינגטון – הנשיא הראשון של ארה"ב, היא עיר שכולה הוד והדר. העיר נבנתה במטרה להיות עיר הבירה ולכן נאסרה בה בנייה של גורדי שחקים כדי שלא יאפילו על הבית הלבן ועל הקפיטול. העיר מציעה ביקור במוזיאונים מרשימים ובאתרים היסטוריים, והחשוב בהם הוא מוזיאון השואה המשמש כמפעל הנצחה למיליוני יהודים ובני עמים אחרים שנספו בשואה. בנוסף לתערוכות המכילות אוסף עצום של פריטים ומסמכים, המוזיאון הוא גם גוף מחקרי מהחשובים ביותר בעולם לחקר השואה.

לאס ווגאס – המתיישבים הראשונים שהגיעו לאזור היו ספרדים והם נתנו לה את שמה, שפירושו בספרדית "כרי מרעה", מכיוון שהיו בה נחלים שיצרו נאות מדבר קטנים. היום, לאס ווגאס הממוקמת בלב המדבר, היא נווה מדבר נוצץ במיוחד. בכל ימות השנה, העיר מוארת וזוהרת וקשה להבחין בה בין יום לבין לילה. בירת השעשועים העולמית השוקקת 24 שעות ביממה מציעה בילוי בלתי נשכח.

אפקוט סנטר – Epcot – הממוקם באורלנדו פלורידה, הוא תצוגה מרהיבה ומרתקת של ההישגים הטכנולוגיים הגדולים ביותר של האדם ושל הרבגוניות התרבותית של כלל בני האדם על פני כדור הארץ. בביקור המאלף במרכז תוכלו בין היתר לחוות טיסה במעבורת חלל לירח, לשייט בגלקסיות רחוקות, לגלות תרבויות עתיקות מן העבר ולבקר בתרבויות אנושיות עתידיות. לחוויית הביקור באפקוט אין מקבילה בשום מקום אחר בעולם!

מפלי הניאגרה – Niagara Falls – הנמצאים על גבול ארה"ב-קנדה, מהווים את אחד ממפגני הטבע המרשימים ביותר בעולם. ללא ספק תחסירו פעימה אל מול מפלי המים העצומים, הגורמים לאדם להרגיש את קטנותו אל מול יצירתו המופלאה של אלוהים, ויחד עם זאת להתפעם מגדולתו. כ-15 מיליון מבקרים מגיעים מדי שנה כדי לחזות בעוצמת הטבע המופלאה הזאת!

יהדות ארצות הברית
ארה"ב כיום היא השלישית בגודלה בעולם (אחרי רוסיה וקנדה) ומתקיימת בה הקהילה היהודית השנייה בגודלה בעולם, לאחר מדינת ישראל. מרבית היהודים החיים בה הם צאצאים של מהגרים אירופאיים שהגיעו אל "העולם החדש" במאות 19-20. אמריקה היה יעד נכסף עבור יהודים בין היתר מכיוון שכבר בסוף המאה ה-18, בניגוד לכל מקום אחר באירופה, היה ליהודים באמריקה שוויון זכויות מלא בפני החוק.
בטיולינו בארה"ב נפגוש את הקהילות היהודיות ברחבי ארה"ב, נכיר אנשים ונתפלל איתם את תפילות השבת, נבקר בבתי כנסת עתיקים וחדשים, נבקר במרכז החסידות בבורו פארק בניו יורק ונערוך ביקור חשוב במוזיאון השואה בוושינגטון.

אלה רק קומץ מהיעדים שטיול בארה"ב מציע. לא לחינם היא נקראת ארץ האפשרויות הבלתי מוגבלות….

חוויות של טיולים מאורגנים לארה"ב >