טיולים מאורגנים כשרים לשומרי מסורת

תאילנד האקזוטית – טיול מאורגן כשר

תאילנד – נופים, חופים, מקדשים ותרבות קסומה

טיול לתאילנד האקזוטית >

תאילנד היא אחת המדינות הכי מתויירות בכל רחבי העולם. היא טומנת בחובה מסתורין, נופים מרתקים, תרבות עשירה והיסטוריה רבת אירועים אשר השפיעה על עיצובה הנוכחי. תאילנד נמצאת בדרום מזרח יבשת אסיה והיא ידועה גם בשם הקדום יותר "סיאם". יש בה אקלים טרופי המאופיין במונסונים השוטפים אותה בחודשים מסוימים בשנה ותופעות טבע ייחודיות למקום. מידי שנה פוקדים את תאילנד יותר מ–6 מיליון תיירים מכל רחבי העולם.

אתרי חובה לטיול בתאילנד

בנגקוק
זוהי עיר הבירה של תאילנד והיא אחת מן הערים הכי גדולות ועמוסות ברחבי יבשת אסיה. בנגקוק נמצאת בעיקולו של נהר צ'או פראיה אשר נמצא קרוב מאוד למפרץ תאילנד. העיר נשלטת על ידי מושל אשר נבחר כל 4 שנים והיא עצמה מוחלקת ל – 50 אזורים. מאחר והיא עיר הבירה של תאילנד, בתוכה יושבים גם כל בנייני הממשל כמו: בניין הפרלמנט, בית הדין העליון, שגרירויות, ארמון מלך תאילנד והקונסוליות השונות. בנגקוק משמשת גם כנתיב ההגעה העיקרי אל תאילנד העמוסה באטרקציות תיירותיות רבות והעיר עצמה מלאה באפשרויות טיול מרהיבות עם נופים שונים ועוצרי נשימה.

שוק הפרחים
זהו שוק סיטונאי של פרחים הנמצא בקרבת ארמון המלך והוא פעיל בעיקר בשעות הערב והלילה. השוק מרהיב ביופיו ועטור בריחות, צלילים וצבעוניות מדהימה של תבלינים, פירות, ירקות וכמובן פרחים. אל השוק מגיעים סוחרי פרחים כפריים מכל האזורים של תאילנד אשר מציעים את מרכולתם. הפרחים מועברים אל החנויות ובתי המלון של בנגקוק. ניתן להתפעל במקום זה מאומנות שזירת פרחים אוטנטית כמעט בכל דוכן וחנות הנמצאים בשוק.

השוק הצף
השוק הצף נמצא בחלקה המערבי של העיר בנגקוק והוא החל לפעול לפני כעשור. השוק הפך עד מהרה לאטרקציה תיירותית והוא בנוי מתעלות שעל פניהן צפות סירות המציעות לעוברים ושבים מאכלים מקומיים, עבודות יד, בגדים, תיקים ומזכרות.

קנצ'אנבורי
עיר הבירה של מחוז קנצ'אנבורי הנמצאת במרחק של שעה וחצי נסיעה מבנגקוק. העיר ממוקמת על גדות נהר הקוואי ומלאה באטרקציות המשלבות ססגוניות מקומית עם רוגע, שקט ובריחה מן השאון של העיר הגדולה. בקנצ'אנבורי ניתן לרכב על פילים, לבקר במקדש הטיגריסים, ליהנות ממפלים ונופי טבע יפים ולשוט על הנהר.

אמפאווה – כפר דייגים
זהו אזור רגוע ויפה הנמצא כ–70 ק"מ מערבית לעיר בנגקוק. גם באזור זה ישנם שווקים צפים המציעים קולינריה מקומית, דוכנים, בתי קפה ופאבים. באמפאווה ניתן להתרשם מבית הגידול של החתולים הסיאמיים, קופים הגדלים בשמורה מסודרת, מקדשים עתיקי יומין ובתי מלאכה רבים העוסקים בהכנת כלים וכלי נגינה מפירות עצי הקוקוס הצומחים במקום.

צ'יאנג ראי
צ'ינאג ראי היא עיר הבירה של מחוז צ'יאנג ראי אשר נמצא בחלקה הצפוני של תאילנד. העיר אינה המונית במיוחד אך היא מציעה למבקרים מקדשים רבים, אטרקציות תיירותיות כמו שוק הלילה, המקדש הלבן, הבית השחור, כיכר השעון ועוד. בעברה נודעה העיר הזו כמקום גידול וסחר מרכזי של אופיום אך כיום היא עיר ציורית ורגועה עם מוקדי תיירות מגוונים.

המקדש הלבן
זהו מקדש בודהיסטי אשר בנייתו החלה בשנת 1998 וגולת הכותרת שבו הוא שצבעו לבן, בשונה מן המקדשים האחרים הפזורים בכל רחבי תאילנד. בשנת 2014 נפגע המקדש ברעידת אדמה ונעשו בו שיפוצים רבים על מנת להחזירו לקדמותו. בין אבניו של המקדש ישנן מראות קטנות הנוצצות באור השמש ומשוות לו סגנון דמיוני כמו לקוח מן האגדות. זהו אחד האתרים היותר מתויירים בתאילנד ובו ניתן לרכוש עלי כסף מיוחדים אשר נתלים במקדש כברכה.

משולש הזהב
משולש הזהב נמצא על נהר המקונג וזהו מקום מפגש הגבולות שבין תאילנד, מיאנמר (בורמה) ולאוס. המקום מכיל נופי טבע מדהימים ביופיים, אטרקציית התיירות הידועה – פסל בודהה מזהב עם פילי אבן המגיפים אותו משני צדדיו.

שבטי ההרים ומאה סאיי
מחוז צ'יאנג ראי עמוס באזורים כפריים ושבטיים. אחת מן האטרקציות היותר פופולריות בתחום זה הוא הביקור בין השבטים הנמצאים במקום – שבט ארוכות הצוואר". הנשים בכפרים הללו נוהגות להאריך את צווארן על ידי הנחת חישוק זהב בכל שנה. מעבר לאטרקציה זו שבטי ההרים מכילים את התרבות המקורית והעתיקה של תאילנד אשר נשתמרה שם עד היום.
מאה סיי היא עיירה הנמצאת על גבול בורמה ובמשך שנים רבות שימשה כנקודת מעבר לאופיום וסחורות רבות ואחרות בגלל קרבתה לסין. בעיירה זו נמצאים מקדשים יפים וצבעוניים לצד הנהר הזורם שעל שמו נקראת העיירה.

פסגת דוי סוטפ
בפסגתו של הר דוי סוטפ נמצא המקדש החשוב והמפורסם ביותר שקיים כיום בתאילנד. המקדש נמצא בסופו של גרם מדרגות ענק המכיל לא פחות מ – 302 מדרגות, כאשר הסיפור סביב המקום הזה אומרת שאדם אשר עלה את כל המדרגות, נמחלים לו כל חטאיו. במקדש, סופר שישנה פגודת זהב המכילה את שרידיו המקוריים של בודהה.

צ'יאנג מאי
צ'יאנג מאי נמצאת בחלקה הצפוני של תאילנד והיא נחשב כמוקד התיירות הכי נפוץ בתאילנד. היא הוקמה במאה ה – 13 ונמצאת על גדותיו של נהר הפינג ומלאה בנופים עוצרי נשימה, חוויות ייחודיות, היסטוריה עשירה, פסטיבלים, מבנים ארכיטקטוניים נפלאים ועוד. היא נחשבת כמוקד עלייה לרגל עבור מאמינים רבים וככזו היא הפכה להיות מוקד דתי מרכזי בצפונה של תאילנד.
המקומות היותר נפוצים ומבוקשים בצ'יאנג מאי הם הביקורים במקדשים אך גם גן החיות השני בגודלו בתאילנד, הגן הבוטני, חוות הפילים אשר ניתן להצטלם איתם ולרכוב על גביהם, שמורות של סחלבים ופארק פרפרים מדהים. בחוות הסחלבים תוכלו למצוא כ-480 זנים שונים של סחלבים פראיים הגדלים באקלים הטרופי הנפוץ באזור של העולם.

שמורת דוי אינתנון
שמורת טבע ייחודית הנמצאת במרחק של כשעה נסיעה מצ'יאנג מאי לכיוון דרום מערב. המשורה ייחודית בגלל הפגודות הנמצאות בפסגת ההר הגבוה שבה. הפגודות הוקמו לכבודם של המלך והמלכה בראש ההר הנישא לגובה של כ – 2,500 מטרים. השמורה בנויה בג'ונגל וניתן לסייר שם וליהנות מן החי והצומח בכל רגע נתון.

פוקט
פוקט הוא אי הנמצא בדרומה של תאילנד והוא הגדול ביותר שבהם. האי משמש כמקום בילוי תיירות ונופש גדול מאוד בשל חופיו הלבנים, שוניות האלמוגים והמים הצלולים שלו. תושבי המקום נחמדים ומזמינים ביותר וניתן לשהות במקום מספר שבועות מבלי להניד עפעף. החל מחודשים יוני ועד אוקטובר גשום שם מאוד אך בשאר חודשי השנה חם ויבש, דבר ההופך את המקום לאטרקטיבי במיוחד. בקרבת פוקט ישנם איים קטנים ורבים אשר ניתן לשוט אליהם ולבלות ימים שלמים ברביצה כל החולות הלבנים ברוגע.
כמו בכל רחבי תאילנד, גם בפוקט ישנם מקדשים רבים אך הם שונים בעיצוב שלהם ובסגנון הארכיטקטוני מאלו הנמצאים בבנגקוק ובצפון המדינה. המקדשים מעוטרים בפגודות יפות, פסלי בודהה וציורים רבים המספרים את קורות המקום.

האי של ג'יימס בונד
בתוך מפרץ פנג-נגה ישנה שמורת טבע מיוחדת במינה מלאה במערות, צמחייה טרופית, איים קטנים, עמודי סלעים אשר נעים מן הקטן ביותר ועד לגדול. אל המקומות הללו מגיעים בעזרת סירות קנו המאפשרות את הכניסה אל תוך הנקיקים הקטנים של המערות ובכך לגלות את העולם הנסתר של האי הזה. מקום זה זכה לקבל את שמו בעקבות אחד הקרבות המכריעים ביותר של סרטי ג'יימס בונד אשר צולם באי בשנת 1974 עם רוג'ר מור בתפקיד ג'יימס בונד. מאז ועד היום זוכה המקום בשפע של מבקרים.